Erasmus+ | The ICT Tools, Digital Games and Storytelling

Erasmus Praha

Rok 2020/2021 sa niesol globálne v znamení pandémie. Pre širokú oblasť vzdelávania bol však aj rokom zmeny. Učitelia aj študenti boli situáciou prinútení vstúpiť do priestoru dištančného vzdelávania, a to aj tí, ktorí sa doposiaľ využívaniu dostupných informačno komunikačných technológií z rôznych príčin vyhýbali. Mnohí sme zistili, že používaním IKT zariadení a technológií, aplikácií či digitálnych hier dokážeme sprevádzať našich študentov zaujímavejším a efektívnejším spôsobom a to ako v dištančnej, tak aj v prezenčnej výučbe.

Názov projektu “Byť pripravený učiť deti v 21.storočí. 4 “K” pre výnimočné” nám kladie otázku: “Sme naozaj pripravení?
Erasmus+ logo

Som učiteľka angličtiny a milujem príbehy. Všetci ich milujú. Deti aj dospelí a to od nepamäti. Verím, že práve prostredníctvom príbehov sa učíme. A funguje to aj pri učení sa cudzieho jazyka. Ale v časoch globalizácie a neustále nových technológií si už príbehy nerozprávame len večer pri ohni.

Kurz "The ICT Tools, Digital Games and Storytelling" bol preto pre mňa úžasná príležitosť ako si rozšíriť obzory v tejto oblasti. A tak som týždeň 26.7. – 30.7.2021 strávila v Paríži spolu s ďalšími ôsmimi účastníkmi kurzu z Rumunska a Poľska.

Cieľom kurzu bolo oboznámenie sa s najnovšími online vzdelávacími aktivitami a možnosťami ich využitia vo vzdelávacom procese. Prvé tri dni boli venované mobilným aplikáciám, nástrojom Web 2.0 a digitálnym hrám. Celý kurz bol vedený veľmi interaktívnym spôsobom. Každú aplikáciu, hru, či stránku sme si osobne vyskúšali, a pripravili výstup vo forme krátkej aktivity v našom odbore pre ostatných účastníkov. Následne sme mali priestor k diskusii ohľadom možností využitia vo vzdelávaní a použitia vhodných metodických postupov.

Nasledujúce dni sme sa venovali otázkam vytvárania digitálneho obsahu, používaniu konkrétneho softvéru na digitálny storytelling a praktickému nácviku. Výsledkom bolo krátke video s príbehom na vybranú tému, pri tvorbe ktorého sme uplatnili naučené zručnosti vytvárania multimediálneho obsahu, a to od práce s audionahrávkami, práce s vlastným hlasom, strihania, vkladania obrazového materiálu, až po konečnú úpravu.

Náročnosť a rozsiahlosť tejto témy sa iste nedá vtesnať do piatich dní, ale z kurzu som si odniesla mnoho nových praktických zručností a zároveň obrovskú motiváciu pokračovať v ďalšom vzdelávaní a sebarozvoji v tomto smere.  

Zuzana Teplická

Erasmus+ info